De Belastingdienst stelt geen gespecificeerde eisen aan een administratie maar volstaat met “een deugdelijke administratie te voeren op een manier die controlerende belastingmensen snel inzicht kan geven”. U dient uw administratie 7 jaar lang te bewaren zowel op papier als elektronisch. Ook voor agenda’s, notities, bankafschriften, kassabonnen, contracten etc. geldt deze bewaartermijn van 7 jaren.

ZZP Administratie

Als u ZZP’er bent, zult u ook een administratie moeten bijhouden. Dit is niet alleen een verplichting voor de Belastingdienst, maar ook belangrijk voor u zelf. U zult willen weten wat u verdient en wat u uitgeeft aan kosten. Een goede administratie geeft dus inzicht in uw bedrijf. Uiteindelijk wilt u als ondernemer wat geld verdienen om van te leven en de leuke dingen te doen.

Inrichten van de administratie van MKB’ers

Als ondernemer bent u voornamelijk bezig met het binnenhalen van opdrachten, uitvoeren van de opdrachten of het aansturen van personeel. Het bijhouden van de administratie wil er dan nog wel eens bij in schieten omdat het minder dringend is. Follow-up van verstuurde facturen, cash flow calculaties etc., zijn zaken die blijven liggen terwijl daar winst op te behalen is.

Onder andere kunnen wij voor u de volgende werkzaamheden verzorgen:

  • Crediteurenadministratie
  • Debiteurenadministratie
  • Kasadministratie
  • Opstellen van BTW aangiften
  • Samenstellen van jaar- en kwartaalrapportages

Wist u dat Administratiekantoor Van Maasakker speciale tarieven hanteert voor Zzp'ers?
Neem daarvoor gerust vrijblijvend contact met me op.

Geïnteresseerd?

Persoonlijk contact vinden wij belangrijk in de relatie met onze klanten, neem dus gerust vrijblijvend contact op voor uw vragen.

Neem contact op